Çevik Liderlik Programı (devam ediyor)
- kerem özer
- 2 Eyl 2024
- 1 dakikada okunur
Bundan yirmi yıl önce yukarıdan aşağıya yönetilen ve bu mantıkla hareket eden ve en önem verdiği konu verimlilik olan iş dünyasından, “çevik“ olarak tanımlayacağımız ve en önemli konusu müşteriye değer sunmak olan başka bir iş dünyasına evrildi dünyamız. Verimlilik elbette ki yine de çok önemli ama müşterinin değerli bulmadığı dolayısıyla satın alamadığı hiç bir ürün ya da hizmet artık değerli değil. O yüzden artık tüm iş birimlerinin özellikle de müşteriyle temasta olan ve onların isteklerine uygun hizmet ve ürün üretmek isteyen liderlerden ve çalışanlardan oluşan ekiplere ihtiyacımız var.
Çevik liderlik için Daniel Goleman’ın Duygusal Zeka temelli felsefesinden kısaca bahsedelim.
Ortasında Duygusal Zeka modelinin olduğu bu öğretide Daniel Goleman, iyi bir liderin, etkili bir ilişki yönetimi yapabilmesi için diğer insanlara ilişkin sosyal farkındalığının olmasını, bunun içinde insanın kendini tanıması ve kendini yönetmesi gerektiğini söyler. Bu arada lideri tanımlarken sadece ekip yöneten kişileri kastetmiyor, bulunduğu proje gereği işi ve de kendisini yönetmesi gereken kişileri de kapsıyoruz.
Hem yetenek yönetimi hem de duygusal zeka tanımı sizlerin de fark edeceğiniz üzere kişisel farkındalıkla başlıyor konuya. O yüzden biz de bu eğitimde iletişimde bulunacağımız ekiplerimize etkili bir liderlik sergilemek amacıyla kendimizden başlıyor, sosyal farkındalığımızı nasıl geliştireceğimizi pekiştiriyor, etkin kişisel liderlik için iletişim ve geribildirim yöntemlerini öğreniyor ve son olarak ilişki yönetimimizi nasıl gerçekleştireceğimizi uygulamalarla pekiştiriyoruz.
תגובות